Followers

Follow by Email

Thursday, November 10, 2011

Jangan Jadi Terlalu Bridezilla Boleh Tak?

As-salam beauty peeps!!

Dah lama tak update blog kan? Padahal saya bekerja sendiri and have a lot of time to blog and all but then again, entah-apa-yang-jadi malas sangat nak update. Lagipun makin hari makin berkurang yang datang dan komen, so rasa macam bercakap sorang-sorang pun ya jugak. 

Btw, just a bit reminder to those yang bergelar bakal pengantin. Jangan lah terlalu obses dan terlalu fussy dan terlalu melampau menjadi bride to be. Ok, tak salah nak fussy coz semua orang pun nak perfect untuk wedding mereka. But then again, jangan lah sampai ke 'obsess'an anda mungkin  meyusahkan sesetengah pihak. Contohnya ialah menyusahkan vendor, adik-beradik dan mungkin parents anda sendiri. Ingat, wedding ni bukan anda sorang-sorang jer yang akan make it happen. Ianya melibatkan banyak pihak. So, sila lah tolerate sikit yer. 

Since 7 months saya melibatkan diri dengan dunia wedding, i means on wedding shoes. Memang macam-macam ragam yang saya jumpa. Tapi mostly semuanya baik-baik dan sangat tolerate in certain things dan senang bekerjasama. I love my customers, baik-baik belaka.

Just my nasihat dan tip untuk mereka yang bergelar bakal pengantin, if anda nak hantar email/sms to the vendors, jangan lah asyik nak update your latest 'angan-angan' once you dah proceed everything earlier. Bukan anda sorang je yang jadi customer/client to the vendors. Banyak lagi customers/clients yang diorang nak layan. So, sila lah jadi firm sikit dengan keputusan anda. Kalau nak tukar itu-ini masa awal-awal, like 6 months before the wedding, mungkin masih diterima. If tinggal 2 weeks from the date line, ingat ada orang nak layan ke? Memang anda yang bayar dan istilah 'customer is always right' tu pun memang betul, but then again, sila lah tolerate sikit. Dan silah lah beri kerjasama yang sebaik mungkin dengan vendors anda because if anda ni dah annoying awal-awal, ingat hasilnya nanti akan cantik ke? Mungkin hasilnya pun agak annoying untuk anda juga. So, be nice to people, and people will doing the same things too.

Enough for today. Just a bit reminder to readers and to myself. Kadang-kadang kita tak realize apa yang kita buat tu orang suka ke tidak. So, kalau vendors suka anda, mana tahu vendors tak berkira, so dapat lah gifts or whatnot on your wedding.

14 comments:

nuraien said...

nice entry..
=)

e k i n ♥ y u s r i said...

like!

K.I.N.A said...

chillex aje..insyaAllah semua will going ok kan..

choclairissa @ intan said...

betul ckp u babe..mmg customer always right if you already make your decision..jgn last2 minute tukar..pening kepala semua org.. :)

miszatie said...

like dis!!

cha said...

i sbgai customer kdg2 i yg takut nk request itu ini. i msti ckp 'kalau boleh' kt blakang tu. pastu yg penting jgn lupa ckp terima kasih kan :)

~ NANA ~ said...

yg penting masing2 kna ada sikap toleransi kn? insyaAllah baru semua akan berjalan lancar :)

Cik Emie said...

Hye amy..it is true dear..kena same2 tolerate

UyaRayza said...

wahhh heheh..relaks2..sama2 consider and pham condition masing2 so ok la hehehe..pray for the best :)

Khalisa Ridzuan said...

betul! i agree with this post! cerewet sgt kang last2 jd disaster lg ada.baik go with the flow je.hahaha.as for me i tak heran sgt dgn majlis sehari ni.so mana ade ade lah.mana takde biar jelah.dh lepas dh pun :D

nYomeL said...

soo true.. sumtimes kalo kite xdemand mcm2, end result lg best dr ape yg kite nak. bile vendor suke bekerja dgn kita, ofkos die akan wat btul2.. end up, dua2 pon happy.. :D

dhiera said...

ya... nasihat untuk semua!

baru tahu kamu buat wedding shoes. he

hazlynda kushairi said...

amy, i setuju dgn entry u.

kita dulu pernah berada dalam situasi mereka yang hendak berkahwin dan kita juga pernah membuat research tetapi sgt dinasihatkan supaya atleast 2 bulan sebelum wedding, berhenti buat research yang pasti membuat mata kita rambang nak tukar itu dan ini - LAST MINUTE!

lynda pun sejak denga nCBL, alhamdulillah customer semua boleh toelrate dan faham situasi lynda yg bekerja separuh masa untuk menyiapkan ekrja kahwin mereka. Ada juga yang order last minit, tapi mana yg boleh buat ikut kemampuan, lynda try buat supaya tidak mengewakan tapi ada yang minggu depan nak kahwin, minggu ni baru order, mmg tak sempat la. Bukan tolak rezeki tapi ikut kemampuan.

Ada yang salah faham niat baik vendor tapi itulah... ragam manusia. Allah tahu apa yang terbaik, sebaiknya kita bersyukur sahaja ;)

Sorry komen panjang ;)

FY said...

saya setuju..relax la..terlalu byk pilihan pun susah gak

Google Analytics Alternative