Followers

Follow by Email

Friday, July 22, 2011

Her Dress As A Bridesmaid

As-salam beauty peeps!!

Since, ramai juga kawan-kawan di FB bertanyakan hal dress saya yang mana saya pakai semasa wedding kawan baik saya January yang lalu, so rasa macam perlu juga saya kongsikan di sini. Kain satin berwarna pink-peach itu dibeli oleh Zila. Dan tugas saya adalah pergi hantar baju dekat tukang jahit and jahitlah baju apa sahaja asalkan tak over dari pengantin. lol...


Sorry, gambar proper berdiri macam tak dek jer. Kata jadi bridesmaid je, gambar mostly fokus kat pengantin jer lah kan? The piccas of bride, groom, bridesmaid and bestman. =)


Ni macam nampak lah sikit kan? Tapi abaikan ke'chubby'an saya pada waktu itu. Maybe time tuh berat dalam 48kg-49kg. Now dah 45kg. Hikss... sukaaa.. 5kg more to go. 



Bukan isu gemuk nak diperkatakan yer. Dress itu saya jahit kat my favorite tailor. So far, all my baju kurung, kurung moden and dress memang saya hantar kat dia. Charge start from RM 80 and above. Dress pulak start from RM 200. Kalau baju ada lining, so double charge. Tukang jahit ni chinese, namanya May. Memang frenly, and baju siap on time. Itu yang paling penting kan? Selesa itu pun penting juga. Memang semua baju yang dijahit selesa dan terletak jer dekat badan. So, sesiapa nak mendapatkan khidmat tailor yang di'recommend oleh saya, di bawah ini alamatnya. =) 

 
Silk Reflection
1-B, 
Jln SG 1/5, 
Taman Industri Bolton, 
68100 Batu Caves. 
Tel : 03-6185 4288 (May)



10 comments:

LisaLisut said...

hiiii senior blok I!!!!!!!!!! :)

wahhhh cun2 belaka.cntik la baju satin tu.awat la i tak terpk nk beli kain satin je utk families.huahuahua

Fariza said...

cntik !!!!

Hunny Kitty said...

uikk dekat ngan umh ai nih

Cik Emie said...

cantik! nk pinjam moleh hee :)

UyaRayza said...

cntiknye dear siyes...

Nina Aman said...

OMD!(oi mak datuk,cantikla!

K.I.N.A said...

bridemaids kina nanti pakai satin..tp baju amy cantik..

Linda Yusoff said...

dear, siyes turun 5kg? mcm ne cara? help me..haha

* baju tu mmg gorjes.

Diya said...

cantiknya baju akak!!! suka kaler die!

Renee Meow said...

nice.. ur frens dress (pengantin) tu dia buat tempat sama ker dear? any idea? mind to share? :D

Google Analytics Alternative