Followers

Follow by Email

Tuesday, June 28, 2011

Her Portfolio : Mekap-Mekap For Family & Pengapit

As-salam beauty peeps!!

Last week, Zila Ziman texted me bertanyakan hal mekap-mekap. At 1st rasa macam kurang yakin je nak mekap orang, but then dia kasi semangat lah kan kat kawan dia yang memang jenis merendah diri ini. Sampai ke harga mekap pun Puan Zila Ziman yang suggest kan untuk saya. T_______T

So, hari Sabtu hari tu dengan jayanya saya dah memulakan aktiviti mekap saya. Kiranya, this is my 1st job dalam dunia mekap. Seriously, sangat mendebarkan. Bukan mekap seorang sahaja malah empat orang sekali gus dalam masa 3jam sahaja. Memang sangat-sangat kelam kabut. Dah la nama pun 1st timer kan? 3jam for 4 person adalah satu cabaran yang besar untuk saya.

Btw, thanks a lot to Zila Ziman sebabnya memberi peluang ini pada saya. Kalau tak, memang tak dek lah starting point saya untuk mekap orang. Mekap ni kena ada banyak portfolio, so baru lah orang berani nak hire. As a beginner, saya mengambil mekap untuk any occasion accept for pengantin. Kalau bertunang, saya still yakin lagi. So beauty peeps, if ada yang memerlukan khidmat MUA untuk pre-wed ke, for pengapit ke, boleh lah contact saya. (mizzamyzalini@gmail.com)


Before (halfway done baru teringat nak snap piccas. btw, see the shading. hiksss)


After. (she is Dollah Salleh wife. and i don't even know until lah dah habis sesi mekap)


Before


After. (natural look)


Before



After.




After. (Before mekap lupa nak snap piccas sebab dah kelam kabut sangat dah time tu.)


And for pengantin of the day, dimekap oleh Zila Ziman sendiri. Saya adalah teruja sesangat sebabnya, dah bertahun-tahun ku berkawan dengan Zila ni, kiranya malam tu first time tengok hasil mekap beliau. Memang sangat cantik!! I love it. If sesiapa yang belum ada MUA, why not you peeps try to get her touch. Memang cantik, ni bukan bodek kawan ok, nih hasil yang dilihat depan mata. Saya bab-bab recommend ni memang susah sikit melainkan ianya memang patut di recommended.

6 comments:

~ NANA ~ said...

wahhh cayalahhh!

bukak bridal butik je la dear :)

UyaRayza said...

bagusnyeeeeeee...hasil yg bagus hehehe..gud2 hehehe

Elyn said...

dear..
good touch..chaiyok2 :)

farah aminuddin said...

wah dah ada portfolio. lama2 nanti bolehlah mekap pengantin pulak :)

LisaLisut said...

bravo! im proud of you!! :)

zLa said...

selamber je i mencapub blakang2 tu ke hulu ke hilir..hehe..memng kelam kelibut kan packed sangat ramai orang! amy, memang kena bawak dslr :| pics pengantin tak cantek..dahla sempat snap 2 ketul je..huhu

thax a lot ye amy! for the recommendation, as well as for the team work. nice working with uols :))

Google Analytics Alternative