Followers

Follow by Email

Monday, June 20, 2011

Akibat Flu, Sebelah Muka Sakit

As-salam beauty peeps!!

Last week, hari Khamis saya tak sihat. Berlarutan ke hari Sabtu. Sebab dah tak tahan sangat dengan kesakitan tersebut. Makanya terpaksa lah jumpa si pakar. Sakit apa lah gamaknya yer? Bukan lah sakit teruk-teruk tapi agak teruk juga lah kondisi saya. Sampai tak boleh dengar orang bising-bising dan tak boleh nak berfikir. 
At first, saya berjangkit selsema dengan Mia (my niece). Saya ni dikategorikan orang yang susah nak kena selsema dan demam. Tapi malangnya, tahun ni memang agak kerap saya kena selsema. Kemungkinan, Mia dan saya banyak persamaan, dia selsema, saya selsema. Dia demam, saya demam. Nak buat macam mana, tak boleh nak salahkan baby yang berusia 7 bulan itu.


Maxillary Sinus. Source en.wiki.


Then, selsema ni tak hilang-hilang selama 3-4 weeks. Akibatnya, saya diserang Maxillary sinus. Selsema yang terlalu lama akan mengakibatkan jangkitan bakteria pada rongga-rongga hidung, mata dan juga di bahagian check bone. Memang akan rasa sakit pada bahagian tersebut. My condition quite bad sebabnya dia dah serang dibahagian gusi. Haaa, dah macam sakit gigi pun ada juga tau. Memang sakit dia lebih teruk dari sakit gigi. Kalau sakit gigi nie, kadang-kadang dia stop juga sekejap. Nih, tunggu tido baru lah sakit tuh berhenti sendiri. Bangun tido, sure sakit balik.

If sesiapa yang kena selsema, tapi ada rasa-rasa sakit kepala mungkin for one side or both side. Better dapatkan rawatan segera. Saya pun dalam proses makan ubat & antibiotik. Memang antibiotik ni tak kan di skip. Tak larat okeyh nak layan sakit dia tu. Allah jer yang tahu. Sampai fikir yang mungkin saya ni dah tak lama lagi kot nak hidup. Yer lah, dengan selera makan tak dek, dalam 3 hari, saya turun 1kg. Kawan-kawan, doakan saya yer agar cepat sembuh. So far now, sakit dia tak lah seteruk 2 hari yang lalu. If dalam minggu ni teruk lagi, terpaksa buat rawatan lanjutan. Erkk scary... Takut hospital okeyh.  =(

4 comments:

~ NANA ~ said...

uiks bahaya jugak ek

take a good care dear :)

LisaLisut said...

nyilu sblh muka i baca entry ni.huhu.take care.MC je.rest tdo byk2.tu je ubatnye huhu

Hidayati Farhan said...

auww, get well soon dear. skrg mmg musim demam selsema kot.

..L.Y.A.N.A.. said...

k.amy!get well soon ya. tc

Google Analytics Alternative