Followers

Follow by Email

Tuesday, November 30, 2010

Perbincangan Anak-Beranak

Salam peeps!!

Last weekend, my parents datang ke KL. So, tak lepaskan peluang yang ada untuk membincangkan hal majlis saya nanti. Banyak lah juga isu-isu yang dikeluarkan especially bab-bab bilangan tetamu dan juga budget untuk jamuan makan kepada tetamu nanti. Bilangan tetamu, mungkin agak ramai. Bab tetamu saya memang tak amik tahu kerana semestinya tetamu yang pergi adalah sanak-saudara, jiran sekampung dan juga sahabat handai kedua ibu-bapa saya. My friends pula, kemungkinan yang pergi ke sana (Jerteh, Terengganu) tak sampai 20 orang pun. Hope lebih lah 10 orang, kalau tak, saya mengamukkkkkkk dengan diorang. Merajuk tak nak kawan. Boleh tak? Hehehehehe..... 

Bab yang paling saya tengah risaukan adalah hal-hal berkaitan dengan kanopi. My mum insist nak sewa kanopi dengan kawan beliau. Ok, saya pun tak kisah jika dia nak sewa dengan siapa sekali pun. Tapi kawan my mum ni sebenarnya baru-baru nak buat business kanopi nie. Dan saya takut nanti, apa yang saya nak, dia tak boleh nak buat. If awal-awal cakap tak boleh nak buat, tak per lah kan. Let say, sehari sebelum majlis or on that day dia kata dia tak reti buat. Memang haru lah kan. Nak marah lebih-lebih, kawan. 


 Basically apa yang saya nak adalah seperti piccas di atas. Basically je tau, and some other part nanti saya akan D.I.Y. So, yang selebihnya tu tungguuuuuu.....


So, ayah saya pun sama dengan saya. Tak berapa setuju nak amik risiko. Saya awal-awal lagi memang nak settle kan hal kanopi nih. I mean, if saya yang bayar, maknanya mereka harus menerimanya. If saya nak itu-ini tapi diorang yang bayar, memang kena bebel selama 44 hari lah jawabnya.

Part yang mengujakan, kemungkinan ayah saya willing nak tanamkan rumput carpet di kawasan rumah saya. Sangat excited. So, baru lah boleh feel garden wedding sikit. Even dekat rumah dan di kampung, siapa kata tak boleh buat kan? Hope sangat ianya menjadi nanti. Dan kena double confirm dengan my atuk, adakah pada waktu itu musim padi baru nak masak. Kalau tak, memang menghijau lah area rumah saya. Rumah saya kat tengah-tengah sawah. ;)   

Part yang sangat tak best adalah, saya mungkin akan bercuti lama untuk majlis saya nanti. So, kemungkinan besar saya akan ambil cuti tanpa gaji. Sangat lah sedih................ Lepas kawin, tak dek gaji lah weyhhh!!! Dan boleh pulak, Encik Tuney buat request, dia tanya boleh tak kalau saya berhenti kerja. Double uwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... T______T  

6 comments:

rose said...

tak saba nk tgg wedding amy..hehe..mesti cantik..=)

yeke..huhu..xpe..benda 2 ley bwk berbincang lagi kan.. =)

iedayah said...

dear..i pn hdapi situation yg sm ngn u.bl x satisfied dgn srvce kwn2 parent or kwn2 ffil/fmil yg wat business gini,kite jd xsmpi ati nk mrh..so pendam sorg2.masa kad i xsiap lg,rsa nk amuk je.tp kn sbr je r..

cha said...

bestnya rumah tgh sawah. mesti cantik pemandangan :)

wah permintaan yg agak besar tu benti keje. pikir elok2 tau :)

Atiqah Adnan said...

betul-betul makesure vendor boleh buat ape yang kita nak.. kadang kala pulak ade vendor masa diskas ok boleh semua boleh tetibe masa majlis hampeh.. so kita tak boleh nak tukar dah coz last minit kan.. tu yang selalu terjadi.. sebab vendor ni kadang2 bijak.. so kena careful eak..

wah bestnyee rumah tepi sawah.. kat mane nie eak..? nanti jemput tau.. wah..

Nem0 o0h Nem0 said...

aku rs kan tkyh amik risiko la,susah tau nti..

babe,aku dpt bygkan cmne best weddg ko nti..

~LP Lum~ said...

salam amy~

yup, sy pun setuju ngan awak amy.. jgn ambik risiko.. bnda2 mcm nie memula memang ar dorg kata OK sbb nak dpt job.. :)

apa pun, fikir ar bebaik.. kang kalo awak xjd ambik lak, takut mak awak kck atie.. :)

Google Analytics Alternative