Followers

Follow by Email

Wednesday, November 10, 2010

I LOVE COOKING

Salam peeps!!

Sila pengsan dulu yer dengan statement di atas. Hahahahahaha.... Kalau my parents dengar pun sure pengsan jugak. LOL....

This few days memang saya agak rajin di dapur. Masak yang simple-simple je macam ikan masak kicap, ayam masak merah dan seangkatan dengannya. Yang heavy-heavy like masak lemak or gulai -gulai tuh tunggu lah lepas kawin lah. Persiapan nak kawin tengah rancak kan? So persiapan untuk selepas kahwin such as masak and so on pun kena ada juga. Especially nak kena tahu apa yang dia suka dan tak suka. Macam saya dan Encik Tuney, berbeza dari segi pedas dan tak pedas. I like pedas while him tak suka pedas. So, from now nak kena masak secara balance. Tak boleh nak syok sendiri jer, sebabnya nanti nak kena hidup berdua. 

Bab masak pun, he love western and italian more to masakan melayu. Especially pasta. Maybe dia more on diet kot so masakan melayu lebih banyak guna santan dan nasik pula banyak karbohidrat kan? If i'm not mistaken masakan western and italian banyak fiber. So, saya pun kena lah belajar sedikit sebanyak masakan-masakan western dan italian. Orang kata senang je, tapi tak pernah cuba lagi. I'll try it one day tapi kena google resepi dalam bahasa melayu terang tang-tang takut tak paham bahan-bahan yang diperlukan. LOL....  

Ramai yang tahu saya tak pandai masak, tapi sesungguhnya kawan-kawanku, percaya lah yang saya ni suka google resipi even saya tak paham apa pun dan saya jugak suka tengok rancangan AFC. Hahahahahaha.... Seriously I don't even know bahan apa yang digunakan tapi cara dia masak tuh membuatkan saya tertarik untuk mencuba juga. Okeyh actually dah lama saya suka tonton AFC ni tapi saya akan tengok time saya sorang-sorang kat rumah. Motif? Takut kena ejek or kutuk oleh adik ku. Sebab dia tahu kakak dia ni buta masak. T____________T


p/s : malam esok nak masak ikan siakap stim. kalo jadi, nanti saya buat entri pasal tu ekh? hehehehe...

8 comments:

♥♥ eija ♥♥ said...

caiyok amy hehe

yeahh belajar sikit2 nanti mesti pro hehe

Atiqah Adnan said...

ade mood memasak datang baru saya masak.. heheh masak tak bape minat.. tapi tatau laa bila dah ade uma sendiri nanti.. ^^

Kasut Pink said...

Sy pon juz pandai masak gitu2 jer. Setakat nak bg famili sendirik mkn boleh la. Tp nnt la lps2 kawen br belajar msk yg superb,boleh? hehe

~LP Lum~ said...

salam amy~

hehhee.. sejak bekerja 10-2-10 nie dah xde msa nak try segala resepi... :(

MarelFira said...

hebatla sis, da blaja memasak..bnyk plak tu da pndai...awesome!

fira ni da nk kawin pn xgeti2 nk msk dapur ag..kena jd contoh akk ni..

cne nk buang perasaan malas tu, adoi..ley ajar fra masak nnt, ehheee

~dARlee zURiS~ said...

zuris kan sampai skrg tiap kali nak masak mesti call mama or kakak tnya resepi.mmg takde talent masak.hehee..

CikSyafa said...

my dear,Syafa pun tak reti masak!haha..simple2 ja bole laaa..kita blaja pelan2 ya ^__^

ReYNa said...

haha.my fav channel is afc n tlc!huhu.suka sgt tgk cite masak sbb leh tgk diorg masak2.takpe.kan amy kata leh buat cheesecake.pandai laa tuu

Google Analytics Alternative