Followers

Follow by Email

Tuesday, August 17, 2010

Berbuka Di Vistana Hotel

Salam peeps!!


Hari Ahad yang lepas, Encik Tuney tiba-tiba je excited nak berbuka makan buffet. So, saya laju-laju buka my blog via my blackberry. Bagus juga ada blackberry sebabnya boleh nak google-google or buka blog tak kira di mana anda berada. So, buka blog sendiri dan cari buffet yang paling murah dan senang nak pergi.

So, decided to Vistana Hotel. Memang tak pernah pergi pun dan tak tahu pun di mana letaknya Vistana Hotel itu. Nasib lah blackberry ku boleh google map. So, berjaya juga sampai di situ. 

Makanan yang disediakan memang banyak tapi tak sebanyak di KGPA dan Felda Villa. Harga di Vistana Hotel pun murah, so tak boleh highly expectation lah kan. Harga buffet di Vistana Hotel RM39++, after tax dalam RM45. So, not bad lah kan. The taste, main menu memang sedap especially rendang ayam dan daging. Ayam masak merah dia pun sedap. Ada nasi putih, nasi tomato, dan tak sure pula yang lain tu sebab saya nampak nasi tomato sahaja. LOL... Cuma kuih-miuh dan desserts tak berapa nak sedap. Saya suka Felda Villa punya kuih-muih dan desserts. Memang sangat yummyyy siap ada coklat celup-celup.    


Malu nak snap over-over sebabnya ke situ dengan future FIL. Kang snap gambar makanan, tercekik plak bakal Baba saya tuh. Ingat bakal menantu dia nih sengal ke apa.


Sebelum balik, future MIL sempat nak bergambar. So, saya tumpang sekaki lah dengan camera phone saya. Kononnya cakap nak letak kat FB. LOL..... memang ada letak kat FB pun, so tak kira menipu lah kan. 


Yang belah kiri tuh adik ipar Encik Tuney. Yang tengah tuh pulak my future MIL. Yang berbaju hitey itu adalah Encik Tuney terchenta-mental. 


Now, saya dah panggil future PIL saya dengan nama Mama dan Baba. Erm, ambil masa juga lah nak biasakan diri dengan panggilan tersebut. Hehehehe... Ohw ya, pada sesiapa yang nak tahu list Ramadhan buffet yang agak affordable, boleh ke entry saya yang ini. Saya ada membuat penambahan beberapa restoran. Harap dapat membantu sesiapa yang sedang mencari tempat berbuka puasa. ;)


p/s : hari khamis ni akan berbuffet lagi. still tak tau nak pergi kat mana. ermmm......

6 comments:

Super Nia Hana said...

watashi memula pun kena terbelit lidah nk paggil "mama & paPA" dah lelama rasa mcm sonot je.ahahahaha..

sib baik amy tak snap pic makan.kalo takkkkkkkk...nangesss watashi

Nem0 o0h Nem0 said...

murahnyer babe! nk try la.. =)

Pocket said...

yer la kan,
kalau tak panggil ngan nama yang mereka dipanggil during the occasion.. rasa tak betul la plak..
'baba tolong pass kicap' mintak anak first
'baba sedap tak' tanya anak second
'pakcik kalau tak cukup kambing, meh saya tlg amikkan'
kata bakal menantu,
adehlaa.. kan tak appropriate tu :D

hey hey, updating your new link.. looks like i need to read lots and lots more :)

yonna said...

auwww! dah mula panggil mama dengan baba. prektis makes perfect,kak! :D hehee

~dARlee zURiS~ said...

practice awal2 ek.bagus2.hehee..
mr sharil ckp..nasib baik kitorang tak duduk kl.kalu tak,habis duit g buka puasa sana sini je.kitorang kan kuat makan.hahaa..

Anne M. said...

sedapnyelah.
haish..

hai mr pocket..
lama tak jumpa

Google Analytics Alternative